Bydlení v komunitním domě je určeno lidem se sociálním znevýhodněním, propuštěným z VTOS.

Komunitní bydlení svým obyvatelům poskytuje:

  •   srozumitelné a přehledné prostředí - pravidla
  •   bezpečí psychické i fyzické
  •   autentické přijetí a empatické porozumění.

    Důraz je kladen na vytváření podmínek pro změnu v životě klientů.  

    Společným základem je využití pozitivního potencionálu mezilidských vztahů, společně sdílené činnosti a sociálního učení.


    Podmínky přijetí
      -  Věk nad 18 let, muž

    Motivace k životu v rámci společenských pravidel

    Absolvování vstupního procesu (zaslání životopisu + motivačního dopisu + absolvování vstupního pohovoru + hodnocení ze strany věznice)

    Žádost o bydlení je nutno podat minimálně 6 měsíců před propuštěním z VTOS 

    Nástup do komunitního domu do 3 dnů od propuštění z VTOS

    Nástup do komunitního domu ve střízlivém stavu


    V  Komunitním domě nabízíme podporu a pomoc:

    sociální poradenství - pomoc, podpora a provázení při vyřízení všech náležitostí

    dluhové poradenství – motivace k řešení dluhů

    pracovní poradenství – motivace, podpora a pomoc vedoucí k získání práce

    podpora a pomoc při zvládání finančního hospodaření

    duchovní formace - klientů, upevnění a rozvoj jejich duchovního života

    rodinné, či párové poradenství v případě zájmu

    monitoring závislostního chování klienta - prevence k návratu  užívání drog či alkoholu


    Jak to u nás vypadá?
  • kapacita 14 lůžek
  • 1 – 2 lůžkové pokoje (standardní vybavení: postel, skříň, psací stůl, židle, noční stolek, lednice, věšák, TV)
  • velká společná vybavená kuchyň
  • sociální zázemí (sprcha, WC, prádelna)
  • PC kout s připojením na internet
  • venkovní kuřárna, klubovna, komunitní pes Max, komunitní rybičky
  • modlitební místnost
  • zázemí pro přímou práci s klientem + kancelář sociální pracovnice a vedoucí služby odborného soc. poradenství


    Pravidla KOMUNITNÍHO DOMU SV. Dismas

  • žádný alkohol a drogy na domě

  • žádná fyzická a verbální agrese

  • spolupráce s pracovníky služby (pohovory, testy…atp)

  • aktivní řešení svých sociálních záležitostí

  • v případě krizové situace – hlášení relapsu